Hoog niveau bij hoogste klasse Apeldoornse Kampioenschappen

Bas Wrekenhorst wint verrassend titel

Donderdagavond 14 December 2023

werd in de zaal van TTV de Veluwe gestreden om de Apeldoorns Tafeltenniskampioenschappen in de hoogste klasse. Dat zijn spelers uit de eerste klasse en hoger. Van onze club deden Coen Doornekamp, Bert Ham en Fidel Aldave mee.

De organisatie bij de Veluwe werd gedaan door Marcel van Zutphen. Omdat Henk Wildeboer ziek was, nam hij de honneurs waar. We kwamen uit op 11 deelnemers zodat er een zeskamp en een vijfkamp gespeeld kan worden. De indeling werd gedaan n de hand van de ratings. Koen Molewijk van de Brug had een rating van 1750 en was eerste geplaatst.

De winnaar van elke groep, speelde een halve finale tegen de nummer twee. In de zeskamp waren Koen en Roy de sterkste. In de vijfkamp waren drie spelers die uitkwamen op 4 gewonnen wedstrijden: Fidel, Bas en Christaan. De onderlinge wedstrijden waren beslissend waardoor Christiaan net buiten de boot viel.

De halve finales gingen tussen Koen en Fidel en tussen Roy en Bas. Koen en Bas konden redelijk eenvoudig winnen. In de finale won Bas van Koen met 3-0. De laatste medaille was voor Roy die met 11-9 in de beslissende vijfde game won van Fidel.

Na de prijsuitreiking hadden de meeste spelers flinke dorst van alle wedstrijden. Ook bitterballen en party snacks waren in trek. Gelukkig was Oscar Wildeboer bereid om de bardienst te verzorgen samen met Fleur. Dat heeft in korte tijd tot een leuke extra baromzet geleid.

De uitslag van de zeskamp was:

1. Koen Molewijk: 5 gewonnen

2. Roy van Bedaf: 4 gewonnen

3. Coen Doornekamp: 3 gewonnen

4. Bert Ham: 2 gewonnen

5. Niek Zegers: 1 gewonnen

6. Mees: 0 gewonnen

De uitslag van de vijfkamp:

1. Bas Wrekenhorst: 3 gewonnen

2. Fidel: 3 gewonnen