COMPETITIE

Als je lid bent van TTV De Veluwe kun je mee doen aan de regionale tafeltenniscompetitie van NTTB-Oost. Voor de sterkere spelers is er een mogelijkheid om mee te doen aan de landelijke competitie.

Je speelt in een team van 3 spelers, (jeugdstartersklasse soms 2 spelers) tegen een team van een andere vereniging. Een competitiewedstrijd bestaat uit 10 wedstrijden. 9 tussen de individuele spelers en een dubbelspel. Bij de jeugdstartersklasse worden er 5 wedstrijden gespeeld.

Spelers van gelijk niveau worden in een team ingedeeld, die in een gelijkwaardige competitieklasse, de vereniging vertegenwoordigen.

De competitie wordt 2x per jaar gespeeld. 10 wedstrijden in de periode eind januari t/m april en 10 wedstrijden van eind september t/m begin december.

De helft van de wedstrijden zijn thuiswedstrijden en worden in onze accommodatie gespeeld. De andere helft wordt in de zaal van de tegenstander gespeeld.

TTV de Veluwe Website 2021 IMG_3264.jpg

JEUGD

De jeugdwedstrijden worden gespeeld op zaterdagochtend of middag.

De uitwedstrijden worden door de ouders begeleid. Bij de thuiswedstrijden is er begeleiding van onze vereniging aanwezig.

SENIOREN

De wedstrijden in de afdeling (NTTB-Oost) worden gespeeld op doordeweekse avonden en beginnen om 20.00 uur. De wedstrijden duren in totaal ongeveer 3 uur.

De landelijke wedstrijden worden op zaterdag gespeeld. Aanvang 17:00 uur

TOERNOOIEN

WhatsApp Image 2021-12-03 at 15.44.05.jpeg

NTTB Events

Van toernooien tot allerlei evenementen voor de echte tafeltennisliefhebbers.

RECRA

Ook als recreant ben je van harte welkom bij onze vereniging. De maandagavond is de vaste speelavond voor recreanten, maar ook op de meeste dinsdagavonden en donderdagavonden kan er recreatief gespeeld worden. Verder worden er door TTV De Veluwe of andere verenigingen regionale of landelijke toernooien georganiseerd waaraan alle leden mee kunnen doen. Bovendien kun je als lid van De Veluwe in de vrije uren beschikking krijgen over sleutel van de zaal. Hiermee schept TTV De Veluwe tafeltennis in een 'twentyfour-seven'-concept.

De Nederlandse tafeltennisbond of verenigingen organiseren gedurende het jaar allerlei toernooien voor verschillende niveaus. Binnen de vereniging kun je meedoen aan het Ouverture toernooi, de clubkampioenschappen en de Apeldoornse kampioenschappen. Als vereniging bezoeken wij met onze jeugdspelers jaarlijks het Diederik Steunenbergtoernooi in Zwolle en de afdelingskampioenschappen.

Je kunt ook deelnemen aan Nationale Senioren Meerkampen of voor jeugd (afgekort) de NJM. Ook worden er voor jeugdige senioren (onder 23 jaar) en jeugdspelers gedurende het jaar meerdere NTTB ranglijsttoernooien georganiseerd. Op deze toernooien speel je tegen spelers en speelsters van andere verenigingen van jouw niveau en jouw leeftijdsklasse. In tegenstelling tot competitie speel je op toernooien individueel.

Voor het spelen van ranglijsttoernooien worden spelers onderverdeeld in leeftijdsklassen (onder -23, onder -19, onder -17, onder -15, onder -13 en onder -11 jaar). Binnen deze leeftijdsklasse is ook een licentie (A t/m D) opgenomen. Spelers en speelsters met een A-licentie behoren tot de beste van Nederland in hun leeftijdsklasse. Spelers en speelsters met een A- of B-licentie worden uitgenodigd om deel te nemen aan Nederlandse kampioenschappen

Als je wilt deelnemen aan toernooien geef dit dan aan bij je trainer, opdat hij je kan adviseren en kijken wat de mogelijkheden zijn.